Produktionsbranchen


Industriens teknologiske fremdrift og udvikling indenfor de seneste år, har sat ledelsen i en position, hvor de er nødsaget til at implementere nye IT-tiltag. Det er ikke længere tilstrækkeligt for ledelsen at holde øje med udviklingen, man er derimod nødsaget til at følge med udviklingen, og den høje efterspørgsel der er til produktionsvirksomhederne.

Prøv SugarCRM helt gratis

Ofte ligger omdrejningspunktet i produktionsvirksomheder til den komplekse side, det er alt fra: Automatisering af lagerstyring, supply change management og opfyldelse af interne og eksterne processer. Salgs- og serviceafdelingerne har behov for effektivitet, struktur og overblik for at kunne udføre deres arbejdsopgaver. Mange virksomheder indser først nu, fordelene ved at give deres salgs- og serviceafdeling et sofistikeret CRM-system. Hvis din virksomhed står på kanten af at, skulle presse salgs- og serviceteamet over på den sikre side af ERP-systemet eller investere i et velfunderet og velbygget CRM-system, så er der nogle fordele der kan tages med som overvejelse, inden beslutningen træffes.

1. 360-graders overblik over kunder

Salgsteamet skal ikke længere udelukkende stole på ordre historikken fra ERP-systemet. Med et moderniseret CRM-system, kan salgsteamet få et 360-graders overblik over kunder, med historik af kontoaktiviteter, som kald og møder, øgede muligheder og support engagement. CRM-systemet giver salgs- og serviceteamet muligheden for at, identificere salgspotentialet helt proaktivt.

2. Bedre salgsrapportering

Afhænger dit salgsteam stadig af månedlige regneark fra Excel, til at planlægge deres kvartal? Gætter salgsledelsen på nye produkttendenser og foretager strategier baseret på mavefornemmelsen, fordi de ofte ikke har mulighed for at se det store billede af leads og kunder? Det behøver ikke være sådan. En glidende og stabil integration med jeres eksisterende ERP-system, kombineret med en medfødt evne fra et CRM-system som lead management, og quote management giver jeres salgsmanager indsigt i data, som motiverer og kultiverer beslutningsprocessen. Forestil dig en salgsstrategi der er målbart på alle tænkelige måder – kun et CRM-system kan levere dette.

3. Mobilitet til direkte salgsarbejde

Et CRM-system kan skabe frygt og panik når det kommer til direkte salgsarbejde. Grunden til dette er, at de kan forbinde det med dårlig dataregistrering. Forestil jer et CRM-system der er tilgængeligt på mobiltelefonen, som giver sælgerne mulighed for ikke kun at gemme opkald og møder med et enkelt klik, men også giver avanceret funktioner som smart rapportering og godkendelse af workflow. Evnen til, at salgsrepræsentanterne har adgang til opdaterede og relevant kundedata på farten, er uundværlig og et must-have for et stærkt salgstal.

Modernisering af produktionssalgssystemer er nødvendige for at holde synkroniseringen ved lige med de enorme muligheder der er blevet hverdag for produktionsindustrien. Et dedikeret, pålideligt og moderne CRM-system, kan få dit salgs- og serviceteam op på det næste niveau, gennem intelligente kundeinformationer og salgsværktøjer.

Vil du høre mere om hvordan SugarCRM kan hjælpe din produktionsvirksomhed med at opnå mere succes? Kontakt os.

PRØV GRATIS