Nødvendig struktur til vikarbureau

1. juni 2023
Sugar Sell

Nødvendig struktur til vikarbureau

Vikarbureauet Viktech, der tilbyder vikarløsninger indenfor byggeri og industri, opererer i hele landet. De har i dag over 600 faglærte håndværkere tilknyttet, der dagligt er ude på opgaver for deres samarbejdspartnere.

Hos Viktech går der ikke en dag, uden at SugarCRM bliver anvendt. Systemet understøtter nemlig alle virksomhedens interne og eksterne processer og er et uundværligt værktøj på tværs af afdelinger på 14. år.

Styring af projekter og vikarer

Som udbyder af vikarløsninger er det afgørende for forretningen, at der er ansatte til rådighed inden for de forskellige fagområder, når behovet opstår hos kunderne. Samtidig skal der også være opgaver til de medarbejdere, Viktech har fastansat.

Hvilke projekter mangler der folk på? Hvad kræves der af kompetencer? Hvor langt vil medarbejderne køre? Og skal de have overnatning? Det er lidt af et puslespil, der altså helst skal gå op og lægges på daglig basis.

Når jeg opretter en medarbejder i systemet, styres alle de forskellige processer som fx skostørrelse, uddelegering af arbejdsopgaver og registrering af sygdom fra profilen. Med al information samlet ét sted, bliver det nemmere for os at bevare overblikket og løse alle opgaverne forbundet med vikarerne. Og der sker langt færre fejl.

Optimal kundeservice

Virksomheder bliver også registreret i SugarCRM. Det er erhvervskonsulenterne, der håndterer denne del. Deres arbejde er at følge projekterne tæt, overholde besøg på byggepladserne og generelt sikre et godt arbejdsflow og høj kundetilfredshed. Uden CRM-systemets struktur ville denne del blive mere manuel og langt mere resursekrævende.

Mit job er at være tæt på kunderne og stå klar til at opfylde deres behov, når de opstår. Og så skal jeg sikre god kvalitet og tilfredshed på byggepladsen. SugarCRM hjælper mig med at være på forkant og skabe struktur i en travl og alsidig hverdag.

Når Christian Jepsen og de andre konsulenter skal finde vikarer til et projekt, har de overblik over hvilke fagfolk, der tidligere har været tilknyttet kunden. Og om samarbejdet har været en succes. SugarCRM foreslår også selv profiler i systemet, der matcher det pågældende projekt bedst. Det gør planlægningen en hel del nemmere for konsulenterne og sikrer et højt bemandingsniveau for kunden.

Løsning

Sugar Enterprise med egen hosting

Viktech anvender Sugar Enterprise, som indeholder elementer fra både Sugar Sell (salg) og Sugar Serve (kundeservice), men uden at være cloudbaseret. I stedet for at betale for lagring af deres enorme mængde data hos SugarCRM, står de selv for at hoste platformen. Men selv om nye opdateringer ikke sker automatisk, som i Cloud-versionen, oplever brugerne ikke nogen reel forskel.

Sugar Market til værdibaserede budskaber

Som redskab i deres markedsføring har Viktech også Sugar Market, der bl.a. bruges til formularer, udsendelse af nyhedsbreve og oprettelse af kampagnesider til annoncering. Leads ryger automatisk over i CRM-systemet, hvor salgsafdelingen nemt kan tilgå alle de oplysninger, som marketingafdelingen har indhentet på de potentielle kunder via forskellige touch points.

Skal vi tage en snak om dit behov?

Send os dit navn og telefonnummer, så kontakter vi dig hurtigst muligt for en snak om, hvordan SugarCRM kan understøtte og optimere processerne i din virksomhed – helt uforpligtende.
Blog kontakt

Eller ring til Nectar nu på telefon 70 20 90 33